Surowka z czerwonej kapusty

Inspiracja z bloga Kulinarne wariacje. Dziekuje 🙂

Dla 4 osob:

pol glowki czerwonej kapusty

3 starte na tarce jarzynowej kwaszone ogorki (mozna zamiast ogorkow wziac duze jablko)

1 cebula lub jasna czesc 1 pora

sol, cukier, pieprz do smaku

sok z polowy cytryny

4 lyzki oleju

1 lyzka musztardy

Kapuste poszatkowac, cebule posiekac.  Wymieszac z ogorkami, sokiem z cytryny, doprawic do smaku, przykryc i dostawic na pol godziyn. Olej wymieszac z musztarda, zalac surowke. Ewentualnie ponownie doprawic do smaku.

To moja propozycja do akcji:

Surówkowo witamy wiosnę!

Waniliowe herbatniki

Jeszcze jedna propozycja do Waniliowego Weekendu 🙂

Na ok. 30 sztuk

150 g masla

50 g cukru pudru

1 lyzeczka cukru waniliowego+ kilka kropel aromatu waniliowego

50 g kwasnej smietany

szczypta soli

275 g maki

1 bialko jajka

100 g cukru perlistego

Maslo utrzec z sola, cukrem waniliowym, aromatem i cukrem pudrem na puszysta mase. Dodac smietane i dalej ucierac, az sie „wrobi”. Nastepnie dodac make i zagniesc ciasto. Ciasto zawinac w kule, owinac folia spozywcza i wlozyc do lodowki na 1 godzine. Na omoczonym blacie rozwalkowac na grubosc 3 mm. Radelkiem wykrawac ciastka. Smarowac bialkiem i posypywac cukrem perlistym, ukladac na blachach wylozonych papierem do pieczenia. Piec w uprzednio nagraznym piekarniku w temperaturze 180°C ( z termoobiegiem- 160 °C) na zloty kolor ok. 10 minut.

 Przepis z ksiazki: „Geschenke au der Küche” nr 13/2013 wyd. Meine Familie und Ich

 Waniliowy Weekend V

Placek z pieczonymi jablkami i waniliowym kremem

Rozpoczal sie Waniliowy weekend– oto co, wam proponuje, bardzo duzo dobrego w tym placku: jablka, orzechy, marcepan, waniliowy budyn, rum… Smakuje niesamowicie 🙂

 Na forme o srednicy 26 cm:

Ciasto:

250 g maki

1/2 opakowania proszku do pieczenia (przeznaczonego na 500g maki)

100 g cukru

1 jajko

szczypta soli

150 g miekkiego masla

Nadzienie:

8 malych jablek

sok z 1 cytryny

50 g siekanych orzechow laskowych

100 g surowej masy marcepanowej

4 lyzki rumu

2 opakowania budyniu waniliowego

750 g slodkiej smeitanki kremowej

100 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

2 lyzki mielonych migdalow

Skladniki ciasta zagniesc (gdyby bylo za suche dodac nieco wody). Uformowac w kule, zawinac w folie sppozywcza i odstawic do lodowki na ok. 30 minut. Jablka umyc, wydrazyc gniazda nasienne spacjalnym wykrawaczem, namoczyc w zimnej wodzie z dodatkiem soku z cytryny. Mielone migdaly uprazyc na zloty kolor na suchej patelni. Marcepan posiekac, dodac rum i siekane orzechy laskowe. Zagniesc. Mase wlozyc do wydrazen w jablkach. Jablka przelozyc do naczynia zaroodpornego i piec 12 minut w uprzednio nagrzanym piekarnikuw  temperaturze 200° ( z termoobiegiem- 180°C). Temperature piekarnika zmniejszyc na 170°C (z termoobiegiem- 150°). Ze smietanki, proszku budyniowego, cukru i cukru waniliowego przygotowac budyn. Ciasto rozwalkowac, przelozyc do natlusczonej foremki, formujac na brzegach wysoki kant, ponakluwac widelcem. Poukaldac jablka i zalac budyniem, jablka powinnybyc przykryte budyniem. Piec ok. 75-90 minut.

Przepis z „Lisa. Kochen und Backen” nr. 10/2011

Przepis uczestniczy w akcji:

Waniliowy Weekend V

Salatka z brokulow i pieczarek

Kolejna propozycja do zielonej akcji 🙂 Przepis z wielce szacownej „Kuchni Polskiej” PWE. wyd. XLVII. 2005 r.

Dla 4 osob:

500 g swiezych lub mrozonych brokulow

sol, cukier

6 srednich pieczarek

sok z cytryny

200- 250 g wedzonej, gotowanej lub konserwowej szynki

6 lyzek majonezu

Brokuly oczyscic, podzielic na rozyczki, wlozyc do osolonej i oslodzonej wrzacej wody, gotowac na w pol miekko ok. 5 minut. Odcedzic. Pieczarki umyc, obrac, zanurzyc w wodzie z sokiem z cytryny, aby nie sciemnialy. Pokroic na plasterki. Wedline pokroic w paseczki ok 2 cm. Skladniki polac majonedzem, wymieszac, doprawic sola i pieprzem.

 

Brukselka zapiekana w ziolowym masle

Jako dziecko uwielbialam brukselke 🙂 A i teraz calkiem chetnie wyprobowuje coraz to nowe przepisy z tym warzywem 🙂

Dla 4 osob:

600 g brukselki

1/2 peczka natki pietruszki

6 lyzek masla

5 lyzek bulki tartej

2 szalotki

lyzka sosu sojowego

szczypta cukru

szczypta soli

Brukselke oczyscic z zewnetrznych lisci i gotowac 10-15 minut w lekko osolonej i poslodzonej wodzie bez przykrycia. Odcedzic na sicie. Ulozyc w wysmarowanej maslem formie do zapiekania. Maslo rozpuscic na patelni, podsmazyc posiekane szalotki, wsypac tarta bulke, usmazyc na rumiano. Wlac sos sojowy, wsypac pieprz i posiekana natke pietruszki. Doprawic do smaku sola. Brukeslke polac tarta bulka, wstawic do nagrzanego piekarnika (200°C) i zapiekac przez 10 minut.

 

Jesli ktos chcialby sie dowiedziec, co jest kolorowym tlem moich dzisiejszych zdjec to zaparaszam do mojego robotkowego bloga 🙂

Przepis na podstawie przepisu z „Poradnika domowego” nr 3/2014. Przepis zglaszam do akcji:

Pasta z zielonego groszku

Do smarowania kanapek. Swietnie smakowala mi rowniez w duecie z Pasta z jajek. Inspiracja z bloga Just my delicious

  • 2 szkl zielonego groszku (ja wzielam po polowie mrozony i polowe z puszki)
  • ok 2 łyżek jogurtu naturalnego
  • ok 2 łyżek majonezu
  • sól morska do smaku
  • pieprz czarny do smaku
  • koperek, bayzlia, lubczyk (suszone)

Ugotowany i odcedzony groszek zblenduj na jednolitą masę wraz z pozostałymi składnikami 🙂

 

Jest to moja propozycja do tegorocznej edycji zielonej akcji u pincake 🙂

 

Babka kawowo-orzechowa

Jedna z prostszych i szybkich w robieniu 😉 Moze byc tez na Wielkanoc do swiatecznej kawy 🙂

Na forme o pojemnosci 2 l:

1 tabliczka czekolady o smaku kawowoym (100g)

250 g masla lub margaryny do pieczenia

1 szklanka cukru

1 lyzka kawy rozpuszczalnej

szczypta soli

5 jajek

1 i 1/2 szklanki maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

200 g mielonych orzechow laskowyhc

Czekolade zetrzec na tarce o srednich oczkach. Margaryne utrzec z cukrem na puszysta mase, dodac kawe w proszku i szczypte soli, ucierac dodawac pojedynczo jajka. Make przesiac dodajac proszek do pieczenia, wymieszac z masa jajeczna. Pod koniec dodac orzechy i starta czekolade i wymieszac. Przelozyc do natluszczonej i wysypanej maka foremki. Piec w temperaturze 180°C ok. 50-55 minut.

 

Przepis z: „Naj poleca, 100 dan na Wielkanoc i wiosne” nr 1/2004

Schweinekottletts in Poreesose (Kotlety wieprzowe w sosie porowym)

W Polsce potocznie wszystko co smazone na patelni miesne o okreslonym ksztalcie to kotlety 😉 W Niemczech rozrozniaja Sznycle (schabowe, cielece, i inne), frykadelki, Bouletten, Hackbraten (kotlety mielone), Steaks (steki), Medailons (medaliony) no i Kottletts- schabowe z kostka, czasem jagniece. Acha- i przecietny Niemiec nie potrafi obejsc sie bez sosu 😉

Dla 4 oosb:

500 g schabu wieprzowego z kostka pokrojonego na kotlety

1 por

3 lyzeczki maki

2 lyzki oleju

2 lyzki masla

150 ml slodkiej smietanki

1 lyzka musztardy

sol

pieprz

Mieso lekko rozpic, oproszyc maka i pieprzem. Obsmazyc z obu stron na oleju z dodatkiem 1 lyzki masla. Posoli, przykryc i trzymac  na niewielkim ogniu. Na pozostalym masle przesmazyc pora pokrojonego w krazki, posypac maka, smazyc przez chwile, dodac smietanke, sol i pieprz, dusic 3 minuty, a na koniec dodac musztarde i wymieszac. Kotlety polac sosem. Potrawa smakuje dobrze z duszonymi pieczarkami.

Przepis dodaje do akcji:

Kuchnia niemiecka

Przepis na podstawie tygodnika „Przyjaciolka”

Glühwein mit Zitrusfrüchten (Grzane wino z owocami cytrusowymi)

Wprawdzie sezon na grzane wino w Niemczech przypada na okres adwentu. gdzie pijane jest glownie na roznych swiatecznych jarmarkach, to jednak czemu nie napic sie tego swietnego trunku rowniez i teraz w jakis chlodny wieczor? Moja propozycja to grzane wino z owocami cytrusowymi oraz z anyzem i cynamonem i gozdzikami.

Dla 4 osob:

750 ml czerwonego wina

1/2 lyzeczki cynamonu

8 lyzek miodu

1 pomarancza+ skorka z 1 pomaranczy

1/2 cytryny

1lyzka gozdzikow

kilka gwiazdek anyzu

Wono wlac do garnka, dodac cynamon i gozdziki, skorke z pomaranczy oraz miod, wymieszac az miod sie rozpusci. Podgrzewac, az na powierzchni zacznie pokazywac sie pianka, nie doprowadzic do wrzenia, zdjac z palnika, zanim wino zacznie sie gotowac. Pomarancze i cytryne sparzyc wrzatkiem. Pomarancze pokroic w plasterki a cytryne w cienkie polksiezyce. Owoce przelozyc do szlkanek i zalac winem. Przybrac na wierzchu gwiazdkami anyzu.

Przepis dodaje do akcji:

Kuchnia niemiecka

Przepis na podstawie przepisu z „Claudii” nr 12/2012

Podsumowanie akcji "pralinki, trufelki, czekoladki… 3"

Bardzo dziekuje za kolejne spotkanie w naszej slodkiej kuchni. Wspaniale sie bawilam, poznalam przy tym wiele ciekawych blogow i otrzymalam mnostwo ciekawych inspioracji. Krolowaly w tym roku wszystkie pralinki kokosowe. Musze tez zaznaczyc, ze sporo bylo zdrowych przepisow np. z suszonymi owocami, albo z kasza. Dziekuje i zapraszam ponownie za rok 🙂 Na durszlaku zgloszono 56 przepisow, a na mikserze 36. Lacznie wziely udzial 52 blogi zglaszajac wspolnie 67 slodkich przepisow. Oto spis przepisow. (gdyby gdzies wkradl sie blad, lub zabraklo waszgeo przepisu, to prosze o informacje) Do ponownego spotkania za rok, w karanawale 🙂