Surowka z pora z orzechami wloskimi

Bardzo prosta i bardzo pyszna do zimowego obiadu. Inspiracje wzilam stad: Kropka Tv

Skaldniki dla 4 osob;

1 por

1 jabłko

2 łyżki oliwy z oliwek

sól, pieprz,

kilka orzechów włoskich drobno posiekanych

łyżka jogurtu naturalnego lub śmietany

łyżka majonezu

Por kroimy w cienkie krążki, jabłko ścieramy na tarce z grubymi oczkami. Wsypujemy drobno posiekane orzechy, doprawiamy do smaku. Polewamy oliwą z oliwek, jogurtem i majonezem.

surowka_z_pora_z_orzechami_1_540x405

Wszystko dokładnie mieszamy.

surowka_z_pora_z_orzechami_2_405x540

Placek "Niebo i pieklo"

Pozwolilam sobie zmienic nazwe tego wypieku- w oryginale nazywal sie placek „Dzien i noc”. Jednak moja nazwa jest jakby „o oczko wyzej” 😉 Bardziej oddaje istote tego wypieku 😉 Wyglada nadzwyczaj prosto- jak marmurkowy placek, lecz kryje  wsobie spora niespodzianke 😉 Polaczono tutaj dwa rodzaje ciasta, ktore maja zupelnie inna konsytencje i calkiem inaczej smakuja. Zupelnie nie moge sie zdecydowac, ktore lepiej: czy anielskie niebo- mieciutkie, maslane, bielutkie, mocno waniliowe i migdalowe, czy chrupkie, dosc twarde, mocno „czarne” pieklo z drobinkami orzechow laskowych, niepokojaco chrupiace w buzi? Sprobujcie sami ! 🙂

Na foremke keksowa od dlugosci ok. 20 cm (mala):

Warstwa „niebo”:

pol laski wanilii

200 g margaryny do pieczenia

3 jajka

200 g cukru pudru

60 g maki

200 g mielonych migdalow bez skorki

Laske wanili przekroic, wyskrobac maz ze srodka i ubic z margaryna na puszysta mase. Pojedynczo wbijac jajka ciagle ubijajac. Dodac cukier puder, make i mielone migdaly, ubic mikserem.

Warstwa „pieklo”:

2 bialka

175 g cukru

25 g kakao

40 g posiekanych orzechow wloskich

25 g maki

Bialka ubic na sztywno wyspujac stopniowo cukier, dodac make, kakao i orzechy, wymieszac mikserem.

Na dnie wysmarowanej maslem i wyspanej tarta bulka foremki ulozyc polowe warstwy „pieklo”. Dobrze rozprowadzic. Nastepnie wylozyc cala warstwe „niebo”, a na wierzchu znow warstwe ciemna- najlepiej uzywajac szprycy, aby rozlozyla sie rownomiernie. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 175°C ok. 70-80 minut. Sprawdzic patyczkiem, czy ciasto w srodku jest upieczone.

 

Przepis dodaje do:

Przepis z: „Lea spezial: Backspaß für Weihnachten” Nr 4/2011

Muffiny kawowo-czekoladowe z rumem

Dzis ten przepis mial falstrat- jakies dobre kilka godzin temu mozna juz bylo obejrzec zdjecia moich muffinow. Moze to i dobrze, bo teraz juz ich nie ma 😉

 

Na 12 sztuk:

150 g czekolady pelnomlecznej

100 g masla

250 g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

1/2 lyzeczki sody oczyszczonej

150 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

szczypta soli

2 jajka

100 ml mocnej ciemnej kawy

4 lyzki rumu

200 ml smietany

Czekolade polamac na kawalki, wraz z maslem rozpuscic. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, cukrem, cukrem waniliowym i sola. Jajka roztrzepac, dodac ostudzona czekoalde z maslem. . Wymeiszac dodac rum i kawe. Nastpenie dodac sypkie skladniki, wymieszac, przelozyc do foremek muffinkowych. Piec  wtemperaturze 180°C ok.  22-25 minut.

Przepis dodaje do akcji:

 

Przepis z ksiazki: „Leckere muffins” wyd. Bellavista 2012

Podsumowanie akcji "Pralinki, trufelki, czekoladki… 2"

Dziekuje wszystkim serdecznie, ktorzy wzieli udzial w mojej akcji „Pralinki, trufelki, czekoladki… 2” Lacznie zgloszono 66 przepisow na dwoch agregatorach tj. Durszlaku i Mikserze. Mam nadzieje, ze moja akcja wniosla nieco slodyczy i radosci w te chlodne zimowe dni? To, jak robimy za jakis czas powtorke? Przepraszam, ze podsumowanie bez obrazkow, ale blox nie przyjmuje tak obszernych wpisow.

Oto wasze propozycje:

                  Czekoladki oreo

 

Gdybym kogos pominela- prosze o informacje- dopisze. Niestety musialam usunac niektore przepisy niespelniajace wymogow akcji.

Muffiny miodowe

Na rozgrzewke w chlodne dni. Dla malych i wiekszych chorowitkow 🙂 A, zapomnialam: i dla wszystkich, co lubia podjadac 😉

 

Na 12 sztuk:

250 g maki

2 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

1/2 lyzeczka sody oczyszczonej

1 jajko

100 g cukru

125  g masla

100 g kwasnej smietany

50 ml plynnego miodu

100 ml mleka

Jajko roztrzepac z cukrem i maslem na puszysta mase. Dodac mleko, smietane i miod i wymieszac. Nasetpnie dodawac stopniowo make wymieszana z proszkiem do pieczenia i soda oczyszczona. Wymeiszac szybko i przelozyc do foremki muffinowej wylozonej papierowymi pailotami. Piec w nagraznym piekarniku w temperaturze 180°C ok. 25 minut.

Przepis dodaje do akcji Domi z bloga Domi w kuchni:

Przepis z ksiazki: „Leckere muffins” wyd. Bellavista 2012

 

Waniliowe serduszka na walentynki

Megabylskawiczne, slodziudkie, szybko przygotujecie dla ukochanego (ukochanej), a jeszcze szybciej zjecie 🙂 Udanych Walentynek!

 Na ok 40 sztuk po 3 cm:

150 g masla

1 jajko

225g maki

125 g cukru

kilka kropel aromatu waniliowego

Make przesiac do miski, wlozyc posiekane maslo i rozcierac w palacach. Dodac cukier, aromat waniliowy i jajko, zagniesc ciasto, wstawic na 10 minut do lodowki.Uwalkowac walkiem placek na grubosc ok 0,5 cm, foremka w ksztalcie serca o wysokosci 3 cm wykrawac ciastka (moze byc inna, ale wtedy ciastka beda wygladac inaczej). Piec w nagrzanym pikerniku w temperaturze 180 C ok. 10 minut na zloty kolor.

Przepis z ksiazki „Backen” wyd. Parragon

Przepis dodaje do akcji:

Walentynkowe przepisy

Ostatkowe ciasteczka marcepanowe

Ano ostatkowe, bo ostatki dzis i ostatki marcepanu wyciagnelam z szafki 😉 Mialo byc cos zupelnie innego. Ale padlo jednak na te ciasteczka- maluchom smakowaly 🙂 Swietujcie ostatki, poki jeszcze czas 😉

Na ok. 50 sztuk wielkosci sliwki:

125 g masla

150 g cukru

2 paczki cukru waniliowego

1 lyzka wisniowki

4 lyzki rumu

2 jajka

400 g maki

1 czubata lyzka proszku do pieczenia

100 g mielonych migdalow

75 g marcepanu

szczypta soli

cukier puder do posypania.

Cukier, cukier waniuliowy i maslo utrzec na puszyta mase. Dodawac pojednczo jajka ciagle ucierajac. Nastepnie dodac wisniowke i rum. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, migdalami i sola. Dodawac do masy jajecznej stopniowo, ucierajac mikserem. Na koniec wlozyc posiekany marcepan i utrzec zwarte ciasto. Wstawic do lodowki na co najmniej godzine. Z masy formowac rekoma podluzne „sliwki” Wstawic do uprzednio nagrzanego piekarnika (200°C) i piec ok 10-12 minut. Posypac cukrem pudrem.

Przepis mocno zmieniony z: „Back-Ideen” nr 1/2013

Cukierkowe brownie

Tak je nazwalam, bo smakuje, jak czekoladowe cukierki! Moze nie wyglada zybt ladnie, ale jest naprawde pyszne, polecam! 

Na forme o wymiarach 20×20 cm:

100 g masla
125 g czekolady deserowej
150 g cukru
75 g cukru brazowego
szczypta soli
kilka kropli aromatu waniliowego
2 duze jajka
100 g maki
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 lyzka syropu klonowego
Maslo, cukier, czekolade i syrop wlozyc do rondla i rozpuscic mieszajac. Zdjac z kuchenki i wstudzic. Jajka ubic w misce z aromatem waniliowym ddoac mase czekoladowa i wymieszac. Make i kakao przesiac do miski, wymieszac z proszkiem do pieczenia. Dodac do plynnej masy, wymieszac. Przelozyc do foremki 20×20 cm. Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec 25 minut w temperaturze 180 °C.
Mozna oblewac polewa i dac dodatki typu orzechy, krem, posypac cukrem puderem itp.

Przepis uczestniczy w akcji:

Wariacje na temat BROWNIE

 

Pizza z blekitnym serem na dzien pizzy

Rzadko jadamy pizze, juz raczej placki pizzopodobne 😉 Spod do pizzy robie zwykle z tego przepisu: spod drozdzowy. Nie ujmuje jednak slawy temu daniu, ktore slusznie jest az tak popularne- uniwersalne „podloze”, ktore za kazdym razem smakuje inaczej w zaleznosci od skladnikow na wierzchu. Moim „czarnym koniem” okazaly sie w tej propozycji orzechy laskowe- smakuja wysmienicie! Polecam wam od czasu do czasu posypac pizze orzechami laskowymi! Milego swietowania Dnia Pizzy!

pizza_z_blekitnym_serem_540x405

Placek na pizze zagniesc wedlug podanego wyzej przepisu, lub wlasnego, albo wziac gotowy spod.

Oblozenie pizzy (skaldniki na 2 placki):

1 zabek czosnku

2 lyzki oleju

6 pomidorow sredniej wielkosci

1 lyzka suszonego tumianku lub posiekanego swiezego

sol, pieprz

2 kulki mozarelli

150 g blekitnego sera gorgonzolla

50 g posiekanych orzechow laskowych

Czosnek posiekac  i podsmazyc na oleju. Dodac sparzone, obrane ze skorki i pokrojone na czatski pomidory oraz ytmianek. Dusic  ok. 4 minujt. Doprawic do smaku sola i pieprzem. 3 lyzki sosu rozprowadzic na placku.Polozyc pokrojona w palstry mozarelle i pokruszyc blekitny ser. Posypac posiekanymi orzcechami. piec w temperaturze 220°C ( z termoobiegiem- 200°C) ok. 15 minut.

Marcepanowy jablecznik

Zimowe pieczenie 🙂 MOze troche nieco sie spiekl, ale smakowal przepysznie 🙂

 

Na forme o srednicy 26 cm:

200 g surowej masy marcepanowej

900 g jablek

1 cytryna

200 g miekkiego masla

175 g cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

aromat waniliowy

4 jajka

250 g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

100 g mielonych migdalow

Marcepan posiekac. Jablka obrac, wyjac gniazda nasienne, pokroic w osemki. Cytryne sparzyc wrzatkiem i otrzec skorke, a sokiem pokropic jablka. Maslo posiekac, dodac cukier, cukier waniliowy, skorke z cytryny i kilka kropli aromatu waniliowego, ubic na puszysta mase. Dodawac pojedynczo jajka ciagle ucierajac. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, dodawac do masy naprzemian z mielonymi migdalami i masa marcepanowa wciaz mieszajc mikserem. Przelozyc do natluszczonej i wysypanej tarta bulka formy. Powierzchnie wygladzic, Na wierzchu poukladac jablka. Piec w uprzednio nagrzanym piekarniku w temperaturze 1750°C ok. 60 minut (godzine)

Przepis z: „Lea Spezial. Backspass für Weihnachten.” Nr 4/2011