Weekendowa piekarnia #115- Chleb wieloziarnisty z chrupiaca skorka

Oczywiscie nagle zabraklo chleba, a tu Wielki Piatek jest dniem wolnym od pracy. W sukurs przyszla Weekendowa Piekarnia i wieloziarnisty chleb- propozycja Joli z bloga Nasze zycie od kuchni http://smakmojegodomu.blox.pl/html. Jeden z szybszych i mniej skomplikowanych wypiekow. Ale pyszny ogromnie 🙂

Oto oryginalny przepis podany przez gospodynie aktualnej edycji WP :

CHLEB WIELOZIARNISTY Z CHRUPIĄCĄ SKÓRKĄ

Składniki na dwie długie keksówki o długości ok. 35 cm:

  • 40 g świeżych drożdży
  • 900 ml ciepłej wody (ale nie gorącej)
  • 900 g mąki pszennej (ja użyłam mąki pszennej typ 650)
  • 1 szklanka dowolnych otrąb lub 3/4 szklanki mąki razowej (ja używam mąki graham typ 1850)
  • 1 szklanka dowolnych ziaren (słonecznik, dynia, siemię lniane, sezam)
  • 2 łyżki soli
  • 2 łyżki cukru

Drożdze dokładnie rozpuścić w wodzie. W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki. Zrobić dołek, wlać wodę z drożdżami. Odstawić na 15 minut, po czym wszystko dokładnie wymieszać łyżką. Odstawić na 15 minut do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Ciasto będzie dość luźne, ale takie ma być. Przełożyć do wysmarowanych margaryną i wysypanych mąką keksówek (ciasta nie powinno być więcej niż 2/3 wysokości foremki). Odstawić na 15 minut do wyrośnięcia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok 1 godz. Dobrze upieczony chleb powinien sam wypadać z foremki. Studzić na kratce.

Przepis nieco pozmienialam, poniewaz moja keksowka ma dlugosc 25 cm, a innej nie mam. Zrobilam tez tylko jeden chlebek, a nie dwa. Liczylam w pospiechu mniejsza ilosc skladnikow, wiec byc moze dlaczego chlebek wyrosl dosc nierowno- jest wyzszy po jednej stronie, jak sie dokladnie przyjzycie. Ziaren uzylam sezamu i dyni, a na wierzchu posypalam jeszcze dodatkowo dynie. W kazdym badz razie chlebek jest pyszny i pewnie nie raz go jeszcze zrobie, nie tylko przy okazji zamknietej piekarni 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.